Vertrek naar Bychov

« Keer terug naar het nieuwsoverzicht 2008.

13-10-2008

Maandagmorgen 13 oktober om 7.30 uur was het verzamelen op het parkeerterrein van de Albert Heijn vanwaar de bus zou vertrekken naar Bychov.

Nadat alle tassen waren ingeladen was het moment aangebroken om na bijna 6 weken afscheid van elkaar te nemen. Om 8.15 uur reed de bus weg van het parkeerterrein.

Tot het begin van de middag was het een voorspoedige busreis, helaas kregen we in Duitsland te maken met een behoorlijke file wat ons een oponthoud bracht van bijna 3 uur. Nadat deze was opgelost gingen we richting Polen waar de eerste

chauffeur (Hans) werd afgelost door twee nieuwe chauffeurs (Cor en Kees) en waar de kinderen nog even een warme maaltijd kregen.

Bij de grensovergang van Polen naar Wit Rusland ging het ook voorspoedig, we konden na bijna 1 ½ uur wachten bij de grens door rijden richting Bychov.

Bij het binnenrijden van Bychov klonk er een luid gejuich van de kinderen, ze waren erg blij om weer terug te zijn in hun woonplaats.

Op het plein in Bychov stonden de ouders van de kinderen de bus al op te wachten.

Sommige ouders konden het niet droog houden nadat ze na 6 weken hun kinderen weer in hun armen konden sluiten. Nadat alle tassen uit de bus waren gehaald en waren uitgedeeld gingen de kinderen dan eindelijk naar huis.

De volgende dag was het voor ons een druk programma, we moesten om 9.00 uur al op het departement in Bychov zijn om daar een verslag te doen van de reis.

Hierna hebben we vele gezinnen bezocht waarvan de kinderen in Barneveld zijn geweest, we hebben ook enkele scholen bezocht en kwamen hier nog twee jongens tegen die twee jaar geleden bij gastgezinnen in Barneveld zijn geweest. We hebben ook nog twee meisjes bezocht die twee jaar geleden ook in Barneveld zijn geweest.

In de nacht van woensdag op donderdag vertrok de bus weer naar Barneveld. Vrijdag morgen om ongeveer 4.30 uur kwamen we moe maar zeel voldaan aan op het parkeerterrein van de Albert Heijn waar we de bus leeg gingen maken