Dagje zee

« Keer terug naar het nieuwsoverzicht 2010.

09-09-2010

Donderdag 9 september gingen we rond 9 uur in de ochtend op weg naar de Noordzee. We gingen met een kleine omweg daar we eerst nog even langs Kinderdijk gingen. Hier staan 19 molens waarvan er nog steeds 18 bewoond zijn en de 19de is ingericht als museum. Hierna gingen met de bus op weg naar Scheveningen. De kinderen zagen voor het eerst in hun leven een zee. Alvorens we de schoenen uitdeden om pootje te baden gingen we eerst even eten op het strand, inmiddels was de zon gaan schijnen en liep de temperatuur al aardig op.

Heel voorzichtig gingen de kinderen met opgerolde broekspijpen het water in maar hier en daar werden de kleren al aardig nat. Gelukkig hadden de kinderen een setje droge kleren mee genomen dus was dit geen probleem, gelukkig maar want er waren kinderen waarvan ook de T-shirts al nat waren. Na een ijsje te hebben gegeten op de boulevard gingen we nog even op weg naar Schiphol. Hier hebben we nog even langs de startbaan gestaan, de kinderen vonden ook dit weer helemaal mooi. Hier hebben we ongeveer een half uurtje gestaan, helaas kon dit niet langer omdat we rond 18.00 uur weer bij de Goudreinet in Barneveld moesten zijn omdat de kinderen daar nog een patatje met een kroket of frikadel kregen.

Al met al was het een zeer geslaagde dag geworden met heel mooi weer en waar de kinderen met een mooi gevoel op terug konden kijken.