Kinderen ophalen

« Keer terug naar het nieuwsoverzicht 2010.

30-08-2010

Maandagmorgen 30 augustus zijn wij vertrokken richting Wit Rusland om daar de kinderen te gaan halen die naar Nederland komen. De reis heen is voorspoedig verlopen. Onze chauffeurs Jan, Willem en Rinie hebben ons veilig naar Bychov gebracht.

Onderweg hebben we nog een keer gebarbecued op de sköttel braai van Rinie. Aangekomen in Bychov werden we opgewacht door Natasja en onze vaste chauffeur Igor. We hebben ons gemeld bij het hoofd van het departement en aangegeven dat de reis voorspoedig is verlopen.

Woensdag 1 september is het begin van het schooljaar. Op deze dag gaan de kinderen in hun beste kleding naar school. De kinderen die in het afgelopen schooljaar een bijzondere prestatie hebben gedaan worden op dat moment even in het zonnetje gezet. Donderdag 2 september vertrokken we rond 8 uur uit Bychov naar Nederland. We waren rond 3 uur bij de grens van Wit Rusland naar Polen, hier hebben we totaal 3 uur moeten wachten voordat we weer konden rijden.

's Avonds hebben we met de kinderen lekker gegeten bij de Mac Donald in Warschau, dit was echt een feest. Hier en daar werd zelfs de verpakking van het eten meegenomen om dit thuis te laten zien.

Na het eten zijn de kinderen gaan slapen. Er waren kinderen die meteen in slaap vielen maar er waren er ook een paar die nog wat na lagen te praten. Vrijdagmorgen rond 4 uur werden de chauffeurs Willem en Rinie afgelost door een andere chauffeur, ook deze heette Rini, dus dat was makkelijk voor ons. Alleen was dit geen mannelijke chauffeur maar een vrouwelijke chauffeur. Vrijdagmiddag reden we rond drie uur bij de Duitsland de grens over naar Nederland. Dit vonden de kinderen al helemaal leuk dat ze nu eindelijk in Nederland waren.

Om kwart voor 5 reden we dan eindelijk het centrum van Barneveld binnen waar we verwelkomt werden door vele bekenden en uiteraard door alle gastouders. Na het praatje van Krijn in het gemeentehuis mochten de kinderen hun gastouders gaan zoeken. Dit konden ze doen doordat ze in de bus al een foto van hun gastouders hadden ontvangen. Hierna gingen de kinderen naar hun "huis".