In september 2011 gaat de SKT opnieuw scholen voorzien van hulpmaterialen.

« Keer terug naar het nieuwsoverzicht 2011.

03-09-2011

Door de humanitaire projecten zelf uit te zoeken, de persoonlijke aanwezigheid van bestuursleden van de stichting en door contacten te leggen en onderhouden met officiële organisaties (in Wit Rusland) zorgt de stichting ervoor dat de hulp op de goede plaats terecht komt.

In overleg met het departement van onderwijs in Bychov worden dit jaar een paar scholen geselecteerd die onze hulp hard nodig hebben. De scholen worden eerst door ons bezocht alwaar wij een inventarisatie maken van de materialen die zeer verouderd zijn en die deels in onze ogen niet meer bruikbaar zijn en dus voor vervanging in aanmerking kunnen komen.

De stichting gaat daarna in overleg met de leraren die hun wensen kenbaar mogen mogen en daarna wordt er dan bekeken of de stichting hier in een bijdrage in kan leveren.

Voorbeelden van wat wij in de afgelopen hebben vervangen of hebben gegeven aan scholen zijn onder ander:  handgereedschap, slijpmachines, sport en spel attributen, handwerk garen, electrische naaimachines, electrische strijkijzers en nog veel meer.

De stichting heeft zelfs enkele jaren geleden een ambulance geschonken aan het plaatselijke ziekenhuis. Tijdens hun bezoeken later aan Bychov hebben de bestuursleden gezien dat deze ook wordt gebruikt.