Dringend nog enkele gastgezinnen gezocht voor Tsjernobyl kinderen

« Keer terug naar het nieuwsoverzicht 2018.

25-04-2018

Helaas hebben wij nog niet genoeg gastgezinnen voor de komst van 36 kinderen. misschien is het wat voor U, om 2 kinderen voor 5.5 week een warm onthaal te geven. De Stichting Kinderhulp Tsjernobyl Barneveld haalt in 2018 voor de 12e keer een groep kinderen uit Wit Rusland. Voor deze groep kinderen, die van 3 september tot 15 oktober naar Barneveld komen zoeken wij nog enkele gastgezinnen. In de periode dat de kinderen hier verblijven gaan ze overdag gewoon naar school en krijgen les van 4 Wit Russische leerkrachten die ook naar Barneveld komen. Het gebied rond Tsjernobyl heeft nog altijd te leiden onder de gevolgen van de in 1986 ontplofte kerncentrale. Velen hebben nog gezondheidsproblemen mede ook doordat ze weinig groente en fruit eten en doordat ze weinig buiten komen. De kinderen zien vaak heel erg bleek. Artsen hebben aangetoond dat een verblijf buiten deze regio positieve gevolgen heeft voor hun gezondheid. De kinderen die naar Nederland komen zijn nog nooit in het buitenland geweest. Dit is één van de belangrijkste criteria die de Stichting hanteert. Kinderen van voorgaande jaren hebben nog steeds goede herinneringen aan de leuke tijd in Nederland en bij de meeste kinderen merk je ook dat het stimuleert om iets van hun studie en leven te maken. Mede daarom vindt het bestuur van de Stichting het nog steeds belangrijk en noodzakelijk om de kinderen hier naar toe te halen. In het principe worden alle kosten van dagjes uit , verzekeringen, medische kosten, ect door de stichting betaald. Van het gastgezin wordt verwacht dat kosten zoals eten , slapen, auto kosten naar school brengen door het gezin wordt gedragen. Kunt u twee kinderen voor 5 weken een warm thuis geven? Onze ervaring is dat ook families zonder kinderen of waar de eigen kinderen al het huis uit zijn een enorm leuke tijd kunnen gaan krijgen met hun tijdelijke logees. Gezinnen van buiten de gemeente Barneveld zijn hartelijk welkom als gastgezin. Of het is niet noodzakelijk dat het gastgezin in de gemeente Barneveld woont. Geïnteresseerden die nu alvast wat informatie willen of zich willen aanmelden kunnen een mail sturen naar: info@sktbarneveld.nl of neem telefonisch contact op met ons op, op telefoonnummer 0342 - 417747. Veel informatie is ook al te vinden op de website: www.sktbarneveld.nl.